Het normale leven van een moeder

Op mijn Instagram  komt net een update van Lief Leven voorbij. Lief Leven maakt de leukste gedichtjes, in simpele woorden en met veel diepgang. Als je ze nog niet kent dan zou ik zeker even op de site kijken. Ik ben in ieder geval een groot  fan!

Lief Leven - Het Mooiste Sprookje

Ik kreeg even kippenvel toen ik dit las. Want het is waar. Ik ben één van de zovelen. Een normale meid, niet bijzonder goed in iets speciaals, wonend in een dorpje, met een select groepje vrienden. Ik heb een standaard leven gevuld met poepluiers, veel poetswerk (heel-veel-poetswerk), boodschappen doen, werk en avonden waarop ik zo vroeg mogelijk in mijn bed probeer te komen omdat ik verschrikkelijk uitgeteld ben. Niks speciaals, niks bijzonders. Tenminste, niet voor jou.

Kinder voetenDit is mijn wereld. En in mijn wereld leven de mensen waar ik van hou en die mij gelukkig maken. In mijn wereld doe ik de dingen die ik leuk vind, maar ook dingen die ik minder leuk vind (zie hoofdstuk poepluiers). Ik vorm mijn leven en daarmee vorm ik mijzelf, of misschien wel andersom. In mijn leven zijn twee kleine meisjes die mij elke ochtend met liefde in de ogen aan kijken als ik ze uit bed kom halen. Die mij overladen met kleffe kusjes en dikke knuffels op de meest onhandige momenten. Twee kleine dametjes die naar mij opkijken, die van mij leren en die zowel mijn goede als minder goede dingen na doen. In mijn leven zijn er mensen die ik blij kan maken, die ik wat kan leren. En gelukkig voor mij zijn er mensen die hetzelfde voor mij doen.

Hier, in mijn wereld, ben ik een mama, de vriendin, een vriendin, een zus en een dochter. Ik ben niet de leukste of de slimste, de knapste of de grappigste. En het gros van de mensen zal mij nooit kennen. Maar hier in mijn wereld, met mijn meisjes, mijn vriend, mijn familie en vriendinnen – hier ben ik een superheld. En dat is voor mij al bijzonder genoeg.

Geef een reactie

